افزایش کیفیت چاپ فلکسو

کاوه سلولز زرین

افزایش کیفیت چاپ فلکسو 

یکی از دغدغه‌های اصلی مشتریان، اطمینان از کیفیت بالای چاپ در بسته بندی محصولاتشان است زیرا برند و بازاریابی یک شرکت به شدت به کیفیت چاپ بسته بندی محصولات آن وابسته است. ما در مجموعه‌ی کاوه سلولز زرین با تکیه بر متخصصان مجرب و دستگاه‌های به روز دنیا و با راهنمای گام به گام زیر (Ultimate Guide to Checking Your Flexo Printing Quality) چاپ‌ کارتن های شما را با بالاترین استانداردهای کیفیت در دنیا مطابقت می‌دهیم و شما را به خواسته‌ی مطلوبتان می‌رسانیم برای اطلاعات بیشتر راجب چاپ فلکسو تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

درک این‌که چه چیزی بر کیفیت چاپ تاثیر می‌گذارد اولین قدم است. کیفیت چاپ شما تحت تأثیر عواملی مانند دقت رنگ، تراکم و وضوح است. چه صاحب کسب‌وکاری در صنعت چاپ باشید و چه صاحب یک چاپگر خانگی، کیفیت بالا در چاپ مهم است. با این حال، درک کیفیت چاپ می‌تواند چالش برانگیز باشد. این راهنما به شما می‌آموزد که چگونه کیفیت چاپ فلکسو خود را مرحله به مرحله بررسی کنید و از دقیق و بی‌نقص بودن چاپ خود مطمئن شوید. قطعات و یونیت‌های مختلفی وجود دارد که نقش‌ حیاتی‌ای در دستگاه بازی می‌کنند. سیلندر‌های آنیلوکس، سیلندرهای صفحه، کلیشه‌ها، جوهرها، مواد و دستگاه چاپ همگی می‌توانند بر کیفیت چاپ فلکسو تأثیر بگذارند که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم:

سیلندر آنیلوکس:

آنیلوکس به عنوان سیستم تحویل جوهر و قلب فلکسوگرافی شناخته می شود. این سیلندر جریان‌دهنده‌ی جوهر به کلیشه است. برای دستگاه‌های فلکسو ضروری است که از ابتدای فرآیند چاپ، جوهر سیلندر آنیلوکس ویسکوزیته مناسبی داشته باشد تا در تمامی فرآیند ثابت بماند.

کاوه سلولز زرین

سیلندر کلیشه:

چاپ حساس به فشار، نوعی از چاپ فلکسو محسوب می‌شود. برای فرآیند چاپ فلکسوگرافی بسیار مهم است که سیلندرهای کلیشه به‌عنوان اجزای اصلی فرآیند تولید لایه [رنگ بر روی سطح کارتن] به‌طور مداوم عمل کنند. تصاویر جوهر مستقیما توسط کلیشه‌های متصل به سیلندر به لایه زیر منتقل می‌شوند. چاپ فلکسو به‌منظور تولید با نتایج کیفی مطلوب، وابسته به سیلندرهای کلیشه است.

کاوه سلولز زرین

کلیشه:

چاپ با استفاده از صفحه‌ی منعطفی انجام می‌شود که در گذشته از لاستیک طبیعی، پس از آن از لاستیک مصنوعی و در حال حاضر عمدتا از فوتوپلیمر ساخته می‌شود. چیدمان پرینت، هافتون[i]  و تون[ii] بر کلیشه صورت می‌گیرد. اگر کلیشه‌ها به درستی ساخته نشوند، چاپ باکیفیتی حاصل نخواهدشد.

جوهر:

در چاپ فلکسوگرافی از جوهر کمی مصرف می‌شود. همچنین یکی دیگر از عوامل مهم در فرآیند چاپ خشک کردن جوهر است. فلکسوگرافی استفاده از جوهرهایی با ویسکوزیته کمتر را امکان پذیر می‌کند و به تصاویر چاپ‌ شده اجازه می‌دهد سریع‌تر خشک شوند.

مواد:

فلکسوگرافی نوعی چاپ است که در آن تصاویر یا متن با استفاده از فشار و حرارت از کلیشه به کاغذ منتقل می‌شود و سطح کاغذ جوهر را دریافت می‌کند. جنس و کیفیت کاغذ و وضوح و دقت رنگ، باید الزامات خاصی را برآورده کند تا بتوان چاپ‌های سازگار و با کیفیتی را تولید کرد.

دستگاه چاپ:

برای اطمینان از بالاترین کیفیت چاپ فلکسو، بهتر است از دستگاهی استفاده کنید که بهترین ویژگی‌های کنترل کیفیت را داشته باشد. چاپگر باید قابلیت هم محوری وکالیبراسیون خودکار را داشته باشد تا چاپ‌ها کیفیت ثابتی داشته باشند. علاوه بر این، دستگاه باید دارای مجموعه‌ای از چرخ‌ دنده‌‌هایی با دقت بالا باشد تا علاوه بر سرعت ثابت چاپ، از ایجاد هر گونه مشکلی در چاپ جلوگیری شود.

جمع‌بندی:

به‌منظور بهبود کیفیت چاپ، کنترل کیفیت چاپ فلکسو ضروری است. مواردی وجود دارد که ممکن است در طول فرآیند چاپ اشتباه پیش برود و منجر به تاری یا اعوجاج تصاویر شود. با رعایت دستورالعمل‌های ساده بالا، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که چاپ فلکسو شما بهترین ظاهر را دارد.

 

 

[۱] هافتون الگوئی از شکل‌هاست که به‌منظور شبیه‌سازی تیرگی و روشنایی تصور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

[۱] تون بر روشنی یا تیرگی رنگ دلالت دارد و در بعضی مواقع به معنی رنگ است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *