کلیشه مناسب در صنعت کارتن سازی

کلیشه مناسب در صنعت کارتن سازی

کلیشه مناسب در صنعت کارتن سازی


کلیشه‌ مناسب در صنعت کارتن سازی و چاپ فلکسو

قدم اول شما برای رسیدن به چاپ با کیفیت در چاپ فلکسو، کلیشه است. کلیشه‌ برای چاپ روی انواع مواد از جمله کاغذ و پلاستیک استفاده می‌شود. کلیشه‌ها از استات سلولز، پلی‌استر یا پلی‌پروپیلن ساخته می‌شوند.

انواع مختلفی از کلیشه‌های چاپ فلکسو وجود دارد از جمله کلیشه‌های لاستیکی، فوتوپلیمری، فوتوپلیمرهای ورقه‌ای، فوتوپلیمرهای مایع، فوتوپلیمر حرارتی خشک و فوتوپلیمر دیجیتال.

انتخاب کلیشه مناسب برای چاپ کارتن ممکن است کمی دشوار باشد. این مسئله فقط درباره پیدا کردن اندازه مناسب نیست، بلکه درباره یافتن کلیشه‌ای است که در کنار مقاومت و دوام، عملکرد خوبی داشته باشد. پس از کجا باید بفهمیم که چه چیزی را جستجو کنیم؟

این‌که کلیشه‌ی کامل و مناسب چیست کاملا به نیازهای شما بستگی دارد، از خود بپرسید که به‌دنبال چه چیزی هستید؟ آیا به‌دنبال بهترین کیفیت و وضوح ممکن چاپ طرح مورد نظرتان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌روی کارتن هستید؟ آیا به‌دنبال کم‌هزینه‌ترین کلیشه هستید؟ آیا طول عمر کلیشه برایتان اولویت است؟ ما در مجموعه کارتن سازی کاوه سلولز زرین در کنار شما هستیم تا به این مهم برسید؛ پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

معیارهای موثر در انتخاب کلیشه مناسب برای چاپ کارتن به ‌شرح زیر است:

نوع کلیشه و طول عمر آن:

هیچ‌کس نمی‌خواهد پس از هر بار استفاده، مجبور به ساخت مجدد کلیشه شود. مدت زمان ماندگاری کلیشه یک عامل بسیار مهم است که باید مد نظر قرار گیرد. عواملی که بر مدت زمان ماندگاری کلیشه تأثیر می‌گذارند، شامل عواملی است که در فرآیند ساخت کلیشه از آن‌ها استفاده می‌شود.

برای مثال در ساخت کلیشه‌های فتوپلیمر از تابش نور استفاده می‌کنند. بنابراین، قابل درک است که مدت زمان کلیشه فوتوپلیمر تحت تأثیر میزان نوری است که در معرض آن قرار می گیرد.

برای سایر فرآیندهای ساخت کلیشه‌های فلکسو مانند شستشوی حرارتی یا شستشو با آب، می‌توان فهمید که مدت زمان آن تحت تأثیر گرما و آب قرار می‌گیرد.

کلیشه‌های حکاکی شده با لیزر به نسبت کلیشه‌های فوتوپلیمری بسیار بادوام‌تر هستند و البته هزینه کلیشه‌ی بسیار بالاتری نیز دارند. بنابراین، بسته به فرآیند چاپ، می‌توان از برخی کلیشه‌های خاص خودداری کرد، برای مثال اگر در صنعت غذایی هستید از کلیشه‌هایی که قابلیت شستشوی بالایی دارند و به‌راحتی تمیز می‌شوند، استفاده کنید.

مقدار جوهر مورد نیاز(مصرفی):

مقدار جوهری که نیاز دارید را در نظر بگیرید. اگر حجم رنگی که قرار است استفاده کنید زیاد است و یا به اصطلاح کارتن مورد نظر شما سطح چاپ خوری بالایی دارد، پیشنهاد کاوه سلولز زرین این است که از کلیشه‌ای مرغوب‌تر جهت ساخت کلیشه استفاده کنید که ظرفیت رنگ بیشتری دارد.

هرچه جوهر بیشتری استفاده کنید، زمان کمتری برای چاپ طرح‌هایتان صرف خواهد شد اما مادامی‌که طرحتان فقط به چند قطعه کلیشه نیاز دارد و شما نیز زمانی برای خشک‌شدن آن‌ها ندارید، پیشنهاد ما یک کلیشه‌ی ارزان قیمت است. یکی از دستگاه‌های چاپ مجموعه کارتن سازی کاوه سلولز زرین TCY است که این دستگاه شامل یونیت Dryer می‌باشد تا مشتریان ما از بابت کیفیت بالا و خشک‌شدن سریع چاپ روی کارتن آسوده‌خاطر باشند.

تعدد استفاده از کلیشه:

یکی از موثرترین عوامل در انتخاب کلیشه مناسب و باصرفه تیراژ چاپ کارتن های شما این است که چند بار و در چه بازه‌ی زمانی‌ای از کلیشه‌ استفاده می‌کنید، اگر تعدد و تکرار آن کم است شاید اهمیت زیادی نداشته باشد که کلیشه‌های شما گران یا ارزان باشند.

اما اگر به‌طور منظم، در تیراژ بالا و در بازه‌های نزدیک به هم از آن‌ها استفاده می‌کنید، انتخاب یک کلیشه‌ی باکیفیت و گران‌تر ممکن است ارزشش را داشته باشد، چرا که در چنین شرایطی عمر و دوام کلیشه بیشتر، استهلاک آن کمتر و نیز زمان کمتری جهت تولید کارتن های شما صرف خواهدشد. پس به خاطر داشته باشید که به هنگام سفارش کارتن و یا کلیشه همیشه تیراژ محصولتان را نیز بررسی و مطرح کنید تا بتوانید با بالاترین و بهترین بهره‌وری به محصول مورد نظر خود برسید.

تعداد رنگ‌های مورد استفاده:

این‌ تعداد به ظرفیت رنگ دستگاه چاپ و تقاضای مشتری شما بستگی دارد. اگر تعداد رنگ‌های زیادی ندارید بهتر است که از کلیشه‌های گران‌تر و مرغوب‌تر استفاده کنید تا بتوانید بهره‌وری کلیشه‌هایتان را بالا ببرید. ما در مجموعه کارتن سازی کاوه سلولز زرین با وجود سه دستگاه چاپ تمام اتوماتیک TCY (چاپ ۵ رنگ) Ding Long (چاپ ۴ رنگ) و  Nantai(چاپ ۴ رنگ) قادر به چاپ کارتن‌های شما در ابعاد و رنگ‌های متنوع هستیم تا انتظارات شما را محقق سازیم.

ضخامت کلیشه:

ضخامت کلیشه‌ی چاپ فلکسوگرافی از ۰.۰۸ تا ۲.۵۴ سانتی‌متر متغیر است. به‌طورکلی، هر چه کلیشه ضخیم‌تر باشد – کیفیت آن بهتر خواهد بود.

زیرا فضای بیشتری در سطح آن برای پخش مناسب جوهر در طول فرآیندهای چاپ مانند لیتوگرافی وجود دارد که در آن روش تفکیک رنگ و ثبات رجیستراسیون مهم نیست، بلکه این مهم است که هر رنگ به‌طور یکنواخت در کنار رنگ‌های دیگر قرار گیرد و از ترکیب ‌آن‌ها تصویر اصلی طرح موردنظر شما ظاهر شود.

کاوه سلولز زرین با در اختیار داشتن تیم متخصص در کنار تجهیزات پیشرفته‌ی رنگ ‌سازی و تعمیر و نگهداری کلیشه، در کنار شماست. با کارشناسان ما تماس بگیرید و با خیالی آسوده تمامی مراحل را از طراحی تا ارسال کارتن را به ما بسپارید.

برای دیدن نمونه کار ها و ماشین آلات ما میتوانید از شبکه های اجتماعی ما نیز دیدن کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *