مراحل و نحوه تولید کارتن


مراحل و نحوه تولید کارتن

کارتن ها یکی از محصولات پر مصرف هستند که به صورت روزانه برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل تقاضای بالا برای استفاده از کارتن ها، امروزه تولید کننده های بسیاری در زمینه طراحی و ساخت این محصولات فعالیت می کنند. تولید کارتن یک فرایند پیچیده بوده و طی چندین مرحله انجام می شود. در ادامه قصد داریم مراحل و نحوه ساخت کارتن را به طور کامل برای شما شرح دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

برداشت چوب از درختان

اولین گام برای تولید کارتن، فراهم کردن مواد اولیه آن است. چوب درختان به عنوان اصلی ترین ماده سازنده کارتن شناخته می شود. به همین دلیل نیز شرکت های تولید کننده این محصول، درخت های مناسب را برای پیشبرد اهداف خود تهیه می کنند. انتخاب درخت مناسب و برخورداری از تکنولوژی های لازم برای برداشت صحیح آن، بسیار ضروری است. در غیر این صورت محیط زیست آسیب جدی می بیند. در واقع، برداشت چوب توسط تولیدکنندگان کارتن و کاغذ با رعایت قوانین حفاظت از جنگل‌ها انجام می‌پذیرد.

خمیرکاغذ سازی

پس از برداشت درخت، چوب ها به ذرات بسیار کوچک و ریز تبدیل می شوند. این کار با استفاده از تکنولوژی های بروز و توسط دستگاه های پیشرفته انجام می شود. پس از خورد کردن چوب ها، آن ها را با مواد شیمیایی مشخص و آب ادغام می کنند تا در نهایت خمیرکاغذ اولیه به کاغد کارتن تبدیل شود. کاغذکارتن به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل تولید کارتن شناخته می شود.

ساخت ورق های های کارتن

بعد از ساخت کاغذ کارتن، ساخت ورق کارتن تحت پردازش قرار می‌گیرد. این فرایند با استفاده از دستگاه ورق‌سازی انجام می‌پذیرد و کاغذهای ساخته شده در این مرحله به ورق کارتن تبدیل خواهند شد.

خرید ورق کارتن از کاوه سلولز زرین
خرید ورق کارتن از کاوه سلولز زرین

 چاپ

پس از اتمام مراحل گفته شده در بخش های قبل، نوبت به چاپ می رسد.  یکی از بخش های مهم این صنعت چاپ می باشد، که می تواند در تبلیغ و هویت برند نقش بسزایی داشته باشد.شایان ذکر است که طرح ها و متون چاپی بنا به درخواست مشتری و مطابق با سلیقه او انجام می شود.

برش و شکل ‌دهی

بعد از  چاپ طرح های دلخواه بر روی آن ها، ورق ها را به بخش برش دهی انتقال می دهند. در این بخش، ورق‌ها به ابعاد و اندازه‌های دلخواه مشتری برش داده می‌شوند. برش و شکل دهی کارتن ها شامل مواردی همچون برش قطعات اضافی، ایجاد شکل‌های خاص یا افزودن خطوط انعطاف‌پذیری به کارتن است.

برش و شکل دهی آخرین مرحله از فرایند تولید کارتن است. بعد از این مرحله فرایند تولید کارتن به اتمام می رسد و محصولات تولید شده برای ارسال به مشتریان فرستاده خواهند شد.

کلام آخر

امروزه تولید کننده های بسیار زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. به همین دلیل نیز ممکن است در هنگام خرید کارتن دچار سردرگمی شوید و نتوانید یک کارتن مناسب و با کیفیت و با هزینه اقتصادی را خریداری کنید، ما در کاوه سلولز زرین بهترین مشاوره و محصول را برای ارتقای برند شما خواهیم داشت.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *